Supriya Ghosh (Editor)

Argentinisches Tageblatt

Updated on
Share on FacebookTweet on TwitterShare on LinkedInShare on Reddit
Covid-19
Type  Daily newspaper
Publisher  Roberto Alemann
Political alignment  Centrist
Format  broadsheet
Founded  1878
Headquarters  Buenos Aires, Argentina

Argentinisches Tageblatt (lit. "Argentine Daily") is a German-language weekly newspaper published every Saturday in Buenos Aires, Argentina.

History

The newspaper was founded by a Swiss immigrant from Berne, Johann Alemann, and his son, Moritz, in 1878. It was first published as the Argentinisches Wochenblatt. Together with his other sons, Theodor and Ernst, Alemann then inaugurated a daily newspaper, Argentinisches Tageblatt, in 1889. The weekly Wochenblatt appeared as a weekend section of the newspaper until 1967. In 1981, despite its name, the Argentinisches Tageblatt was changed to a weekly newspaper.

The Argentinisches Tageblatt was one of the many newspapers banned by the Nazis during the period of the Third Reich. Possession of the paper was forbidden throughout the territory of the Third Reich while Hitler was in power, due to the progressive stance adopted by editor-in-chief Ernesto Alemann.

After the military coup of 1976 the publication supported the new authorities and encouraged them in their blood-thirst. An Editorial called "night and fog actions" in which opponents of the regime should disappear. Roberto Alemann, the son of the publisher, was appointed minister for economy by the military, and therefore was part of the regime under which between 1976-1983 30,000 people died through acts of state terrorism.

Roberto Alemann has been running the Tageblatt since the death of Ernesto Alemann in 1982.

References

Argentinisches Tageblatt Wikipedia


Similar Topics
Glastonbury (film)
Los Reyes Magos (film)
Mr Thing
Topics
 
B
i
Link
H2
L